Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBourgeois, M.; Ashcroft, S. C.
TitelPaperless Braille Reading: A Preliminary Research Report.
Quelle(1979), (17 Seiten)Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterBlindness; Braille; Elementary Secondary Education; Exceptional Child Research; Higher Education; Reading Rate; Sensory Aids; Visual Impairments
AbstractThe study involving three blind elementary school, six blind high school, and four blind college students was designed to establish oral reading rates and oral reading error rates for Ss reading conventional braille volumes and brailled materials with the Digi-cassette, an electronic braille reading and writing machine. Data suggested several points: (1) reading with the Digi-cassette is slower than reading conventional braille; (2) the similarity in reading error rates between the two reading modes suggests that the mechanical features of the Digi-cassette and the problem of "broken" words at the end of a line, are not causing significant numbers of errors to occur; and (3) low oral reading rates with the Digi-cassette may be accounted for by lack of experience with the instrument, by modification in personal reading style, or by increased memory load for past words or letters due to the nature of the 12-cell braille line. (SBH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: